pátek 30. října 2020

Tipy na moje oblíbené podzimní rtěnky!

Moje nejoblíbenější období v roce je tu – podzim. Příroda se zbarvuje do přenádherných barev a mě to inspiruje. Ať už při moji práci v designové firmě, při vytváření make-upu looků, tak v módě. Vínová, červená, oranžová, žlutá, khaki, hořčicová a další unikátní barvičky… To já prostě můžu.

Teď mám spíše období, kdy se při líčení očí uchyluji k zemitým tónům. Oční looky nehýří barvami, volím spíše různé odstíny nude. Takový make-up ale zdaleka nemusí být nudný! Stačí přidat barevnou rtěnku a upoutáte pozornost! Je to snadné, a přesto tak efektní. Neboj se toho!

O neutrálním líčení očí si povíme třeba v nějakém dalším článku, dneska svou pozornost zaměřím na rtěnky. Jaké jsou moje oblíbené pro tohle období? Které ráda tahám ven? Jaké jsou jejich vlastnosti a proč je vlastně tak miluji? To a mnohem více se dozvíš v této nekompromisní recenzi.

Notino

Začneme od té nejodvážnější barvičky, kterou v tomto článku zmíním. Řeč je o Rimmel Stay Matte matné tekuté rtěnce. O této řadě rtěnek jsem již mnohokrát na blogu psala, nicméně dnes se budu věnovat jedné konkrétní barvě, a to sice odstínu 820 Heartbeat.

Jedná se o nádhernou fialovou s kapkou růžové. Je to spíše vyzývavější fialová než nějaká ta tlumená. Udělat fialový pigment je pro většinu kosmetických firem opravdu oříšek. Sama těmto věcem zas tolik nerozumím, ale když si koupím fialovou rtěnku nebo oční stíny a ty flekatí… tak mě berou všichni čerti! Zrovna tato barvička žádné fleky a nedokonalosti neodpouští. Je natolik výrazná, že musí být prostě perfektní. A ano, tato barva skutečně neflekatí.

Je potřeba nanést opravdu tenkou vrstvu, jinak už mohou vznikat nerovnosti. Není potřeba pod rtěnku hydratovat, protože nijak zvlášť nevysušuje. Na rtech je příjemná. Opravdu během dne zapomínám, že ji na rtech mám. Nijak mě neomezuje při mluvení, nežmolkuje, nerozpíjí se do okrajů rtů… Tahle tekutá matná rtěnka je prostě držák! Zvládne bez problému pití a opatrné jezení nemastného jídla. Nemusíš se ani bát, že se ti obtiskne na roušku. Barva je originální a kvalita produktu je na jedničku. Co více si přát?

Další na řadě tu mám Bourjois Rouge Edition Velvet tekutou rtěnku s matným efektem. Já konkrétně mám odstín 10 Don´t Pink Of It! Jedná se o krásnou růžovou barvičku s neutrálním podtónem. Sedne jak blondýnám, tak brunetám. Porcelánovým bledulkám, ale i opálenějším kráskám. Je zkrátka univerzální. Samozřejmě na každém bude vypadat krapet jinak – to záleží od přirozené barvy tvých rtů. Pro mě je to rtěnka, která díky mé porcelánové pleti jde vidět, ale není to nic extra vyzývavého. Ráda ji proto nosím do práce nebo do školy. Vzhled s ní vypadá upraveně a decentně.

Tuto rtěnku miluji především pro její komfort! Aplikátor je příjemný a snadno se s ním vykreslí i okraje rtů. Není potřeba konturovací tužka navíc. Na rtech vytváří tenkou vrstvu. Nezvýrazňuje nedokonalosti a šupinky na rtech. Je poměrně dost hydratační, nato že je matná. Rty vypadají šťavnatě. Navíc je to barvička, která se dá nosit celoročně. Já ji ale v poslední době tahám až podezřele často. Samozřejmě vydrží není tak dokonalá, jídlo a pití nezvládá, ale to této rtěnce odpouštím.

Nemohu v tomto článku opomenout ani klasiku Rimmel Moisture Renew New hydratační rtěnku! Značka Rimměl rtěnky prostě umí. Jsou cenově dostupné, a přesto dostatečně kvalitní. Na běžné denní nošení absolutně dostačující. Tentokrát tu mám nafialovělý odstín (ano, na podzim si na té fialové zkrátka ujíždím) s kapkou růžové. U tohoto odstínu převládá právě ta růžová (až skoro hnědá) nad fialovou. Naopak u první rtěnky z tohoto článku převládá primárně fialová.

Tato rtěnka má absolutně odlišnou texturu od předchozích dvou. Jedná se o klasickou krémovou rtěnku. Když mám rty hodně vysušené, nejsou v kondici nebo bojuji s ekzémem, pak sahám právě po této rtěnce. Na rtech je mimořádně komfortní. Při nanášení je skutečně sametově hebká. Osobně bych ocenila této textury také balzám na rty.

Jelikož se jedná o hydratační rtěnku, tak použití balzámu jako prvního kroku by bylo kontraproduktivní. Barva by na rtech posléze nedržela. Výdrž není nijak závratná, prostě klasická rtěnka. Je potřeba ji přes den přetírat, když mluvím nebo po každém jídle či pití. Zároveň je to poměrně výrazná barva (obzvlášť u bledulek), takže je potřeba dávat si na nějaké ty nedokonalosti pozor.

Tak tohle byly moje 3 favoritky pro tento podzim! A jaké jsou ty tvoje?

 

1 komentář: