pátek 22. listopadu 2019

Jedinečný dárek plný vzpomínek? Empikfoto.cz ti pomůže!

Kosmetické sady, pyžamo, ponožky, deskové hry… ano, to všechno jsou úžasné dárky, které rozhodně obdarovaného potěší, pokud jsou vybrány pečlivě. Chceš-li však překvapit něčím unikátním, co skutečně chytí za srdíčko, hledáš inspirace, pak tu pro tebe jeden tip mám!

Pokud můj blog čteš pravidelně, pak víš, že jsem zkoušela již vytvářet některé fotoknihy. Pokaždé obdarovaného nesmírně potěšily a v naší rodině se tyto fotodárky těší velké oblibě. Nejen že to vypadá skvěle a zároveň je to praktický dárek pro uchování vzpomínek, ale hlavně si dáš s dárkem tu práci. Nebude to jen o penězích, které do dárku vložíš, ale také svůj čas a nápad, když vedle sebe budeš fotografie skládat. Někdy je to mravenčí práce, ale stojí za to!


V dnešní technologické době bohužel již není tolik obvyklé nechávat vyvolávat fotografie. A tak máme plné telefony fotek, které existují v elektronické podobě, nicméně já těmto moderním vymoženostem nevěřím. A některé vzpomínky je potřeba skutečně HMATATELNĚ uchovat. Pro případ, že se ti smažou, ztratíš telefon, nechceš si plýtvat paměť telefonu, chceš fotografie ukazovat pohodlně návštěvám… a hlavně! Za pár let knihu vytáhneš a se slzou štěstí v oku se budeš kochat.

To jsou pádné důvody, proč si vytvořit svou fotoknihu. Jelikož se nám blíží Vánoce, začala jsem je letos s předstihem řešit. Chtěla jsem si dát dostatek času pro nápad a tvoření. Pro sestru s manželem byl dárek zcela jasný. Jelikož se letos vzali a vzniklo ze svatby spoustu krásných fotografií, věděla jsem, že tyto vzpomínky budou chtít zvěčnit. Oba jsou časově vytížení, proto nemají čas fotoknihu si vytvořit nebo vyvolat fotografie. Tak se na to prostě vykašlali a na flashce jim leží TOLIK krásných fotografií. Já to tak přece nemohla nechat být! Navíc jsme pro prarodiče společně fotoknihu již tvořili a z výsledku byli tolik nadšení, že jsem viděla v očích tu závist. Vyhradila jsem si čas, seskládala jsem k sobě fotografie, které za to stojí a začala jsem tvořit.


Tentokrát jsem využila služeb www.empikfoto.cz. Jedná se o webovou stránku, na které si můžeš nechat vyvolat běžné fotografie i fotografie větších rozměrů, dále pak hrnečky, obrazy, plakáty, kalendáře a další originální fotodárky. Nic není nemožné! Mě velmi zaujalo puzzle z vlastní fotografie či kryt na telefon dle gusta. To by mě osobně pod stromečkem velmi potěšilo.

Máš na výběr hned z několika formátů fotoknihy. Já zvolila klasiku A4, která je skladná, ale ne až moc malá. Značka ideál. Dále si můžeš vybrat z mnoha druhů šablon, které ti pomohou s tvorbou. Dle tématu svatby, dovolené, dětí, rodiny, školy a tak dále si navolíš šablonu přímo tobě na míru. Možností je požehnaně, tak si rozhodně vybere každý. Já jsem věčný minimalista a zastávám názor, že v jednoduchosti je krása, nicméně zároveň si nemyslím, že by to měla být nuda. Dle mého osobního vkusu jsem tedy sáhla po šabloně s názvem Sbírka vzpomínek. Název naprosto odpovídá účelu knihy. Motiv je černo-bílý, nic přeplácaného či infantilního, ale spíše decentní a elegantní. Řekla bych, že moc povedený a ve výsledku jsem nadmíru spokojená s tím, jak vypadá na živo.



Kromě formátu si volíš také typ papíru a dále už jen tvoříš. Pokud nerada stahuješ programy do počítače, pak tě potěším, jelikož tvorba probíhá online. Trošku jsem se toho bála, jelikož s tvorbou online nemám vždy dobrou zkušenost. Mnohdy je to pomalé, seká se to, pak ti spadne internet a je to v háji. Tady vše naštěstí proběhlo hladce a rychle.


Začátek tvorby je pomalejší, jelikož musíš fotografie nahrát do programu. Vybereš z počítače všechny fotografie, které chceš (doporučuji předem předpřipravit do složky), nahraješ je a dále je různě k sobě skládáš do knihy.

Můžeš fotografie jednoduše do fotoknihy naskládat a dát tvořit výrobce, ale pokud ji chceš více vyšperkovat, ve fantazii se meze nekladou. Na každou stránku můžeš navolit rozložení fotografií (dále je pak zmenšovat, zvětšovat, posouvat, otáčet…), kolik jich chceš na stránce, vybírat z různých motivů pozadí, udělat knihu hravou prostřednictvím klipartů, přidat text s popiskem fotografií. Cokoliv tě jen napadne, máš možnost to vytvořit. Jediné mínus, které jsem osobně spatřila, bylo to, že se nedá dát jedna velká fotografie přes obě strany (možná se to dá, ale já na to nepřišla).


Rozhodně doporučuji si nejprve vytvořit účet na webovkách, abys mohla projekt průběžně ukládat, kdyby se cokoliv stalo. Ukládání je rychlé a skutečně to funguje. Pokud již budeš unavená, uložíš, vypneš počítač a další den se můžeš opět pustit do práce. Já osobně tuto možnost využila. Jsem perfekcionistka, proto jsem se s rozložením fotografií snažila si vyhrát a po půl hodince práce už jsem byla vyřízená. Program je ale rychlý a snadno se v něm zorientuješ, práci ti tedy usnadňuje, jak nejvíce může.

S celkovou tvorbou jsem byla spokojená. Dokonce také rychlost dodání byla blesková! Za necelý týden jsem měla fotoknihu u sebe. Přišla pečlivě zabalená, aby se jí nic nestalo. Vzhledem k tomu, že jsem zvolila jen 28 stránek, tak byla dostatečně tenká, že jsem nemusela být doma a dopravce ji hodil do schránky.


Fotografie z knihy na mě promlouvají. Barvy jsou nádherně živé, stránky dosahují vysokého lesku, což je dělá mnohem krásnější, než vypadají v počítači. Všechny fotografie jsou na svém místě, jsou kvalitní, nikde jsem neobjevila žádnou chybku. Jak jsem již psala, také vybraná šablona vypadá fantasticky a já jsem spokojená! Stránky jsou tenké, není to příliš tvrdý papír, proto mám o fotoknihu celkem strach, aby při otáčení stránek ji někdo nepoškodil. Ale možná se strachuji zcela zbytečně a jsem úzkostlivější, jelikož jsem na svůj výtvor skutečně pyšná!

Cena takové fotoknihy se pohybuje od 639 Kč, což je snad nejlevnější varianta, kterou jsem prozatím viděla. To je rozhodně důvod, proč bych zvolila právě tuto webovou stránku empikfoto.cz. Cena krásná, rychlost dodání na jedničku a výsledek naprosto úžasný.

Navíc pokud při objednávce zadáš kód: KNIHA40VAN, získáš slevu 40 % na libovolné fotoknihy na křídovém papíru na stránkách www.empikfoto.cz a v mobilní aplikaci Empik Foto. Sleva je platná do konce roku.

Žádné komentáře:

Okomentovat