sobota 16. března 2019

Originální česká párty hra TEPfaktor

Jelikož ráda vybočuji ze své škatulky beauty bloggerky, mám tu pro tebe další tip na deskovou hru! Řekla bych, že je to takové příjemné zpestření a také si testování her od Albi náležitě užívám. Těší mě, když mi pak chodí zprávy, že jste se inspirovali a hru jste si zakoupili. V tomto článku pro tebe mám další zajímavou deskovku, která tě rozhodně zaujme!



Hra stojí 719 Kč a seženeš ji online na e-shopu www.eshop.albi.cz nebo v kamenných prodejnách Albi. Dle mého názoru je to ideální tip na dárek prakticky pro každého. Ať už se jedná o muže či ženu, o teenagera nebo dospělého či staršího jedince. Není to žádná blbost, kterou použijete jednou, zasmějete se a odhodíte… jedná se o seriózní hru, která má smysl!

V originalitě se meze nekladou a tato hra je vskutku originální. Když jsem si četla popisek, ihned mě svou výjimečností zaujala. Hra nezkazí žádnou party, ale ani rodinné večírky, pracovní sedánky, nebo když chcete u dětí trénovat logické myšlení. Je založena na teambuldingu a ten je potřeba tmelit ve všech kolektivech. Tímto hru doporučuji všem personalistkám i instruktorkám na dětských kroužcích, družinách či táborech. Pokud tě hra zaujala, čti dál.


Hru je možné hrát od 2 hráčů + (maximální počet hráčů v týmu není omezen a je možné hrát také pouze v jednom týmu), doporučený věk je cca 10+ a doba hraní se pohybuje okolo 45 minut. Z praxe mohu říci, že zabavit se touto hrou 2 hodiny je naprosto běžné.


Cílem hry je procházet místnostmi TEPfaktoru, kterých je dohromady 24, a hledat indicie pro vyřešení tajenky. Vyhrává ten tým, který jako první oznámí správné řešení tajenky ze své hrací karty. Ke zdárnému cíli je zapotřebí především týmová spolupráce. Aneb jak slogan hry říká "bez týmu to nejde"! Úkoly jsou různorodé. Někdy se jedná o zkoušku paměti, logiky nebo jazykový úkol, jindy o pantomimu, mluvení, kreslení nebo odpovídání na záludné otázky v časovém limitu (víc hlav, víc ví - na to nezapomeň). Na základě plnění úkolů procvičíte nejen svou kreativitu a vynalézavost, ale především zapátráte do hlubin svých znalostí a zapojíte do akce logiku. Přemýšlet někdy bolí, ale rozhodně se vyplatí to trénovat…

Součástí hry je podrobný návod, který je natolik srozumitelně napsaný, že jej pochopí skutečně každý. Stačí přečíst a zjistíš, že princip hry je jednoduchý. Nic, u čeho byste se s ostatními 2 hodiny hádali, jak se to správně hraje, žádné záludnosti a složitosti. Vše je jasně napsáno.


Já osobně jsem od přírody velmi cílevědomý človíček. Když se ke mně dostala nějaká hádanka, vždy jsem u ní seděla tak dlouho, než jsem ji vyluštila. Zajímám se o řešení, baví mě zjišťovat nové věci, a ačkoliv na to ne vždy mám náladu, tak považuji za důležité procvičovat logické myšlení. Formou hry je to nenásilné a zábavné!


Když bych měla zmínit některé otázky, které můžeš ve hře očekávat, tak je to například kolik má žirafa krčních obratlů nebo vyjmenuj všechny relikvie smrti z Harryho Pottera. Z úkolů je to pak například říkání jazykolamů, kdy se nikdo z týmu nesmí přeřeknout, doplňování známé písně, klasické matematické úkoly (typu v zoologické zahradě je 78 nohou a 35 hlav, kolik je tam plameňáků a kolik leopardů) nebo víš, kolik váží na měsíci člověk o hmotnosti 100 Kg? U některých hádanek pořádně zavaříš hlavičku, u jiných se s chutí zasměješ… Každopádně bych osobně nedoporučovala při této hře "chlastat ve velkém", to ti to pak tak nemyslí!


Hru je možné hrát opakovaně (dohromady máš 100 stíracích herních karet), 300 karet úkolů je naprosto super, dále nechybí 4 figurky, přesýpací hodiny, samozřejmě herní plán a pravidla, a také papíry a tužky jako bonus. Za mě tato hra stojí za každou kačku!

Žádné komentáře:

Okomentovat