sobota 16. února 2019

MLSÁNÍ recept na kokosové lívance

Jsem moc ráda, že ti mohu představit e-shop www.justrealfood.cz, který má ve svém sortimentu vše, co potřebuješ pro racionální zdravé stravování. Miluji jídlo a miluji také zkoušet nové chutě. Tento internetový obchod ti nabízí tolik dobrot, které stojí za ochutnání! Od bio, raw až po vegan stravu.



Ráda peču a v posledních měsících jsem našla zálibu ve zkoušení různých alternativních bezlepkových mouk. Mandlovou jsem již do svého jídelníčku zařadila před časem a nyní jsem se rozhodla vyzkoušet také Bio kokosovou mouku. Je vhodná pro bezlepkáře a také ji jistě ocení příznivci low carb stravy vzhledem k nutričním hodnotám (ty se dočteš na webu). Mě osobně velmi mile překvapil vysoký obsah vlákniny! Je získaná z čerstvé kokosové dužiny po vylisování oleje, poté se suší a mele na prášek. Představovala jsem si tuto mouku jako namletý klasický kokos, ovšem má velmi specifickou chuť. Kokosovou mouku můžeš využít nejen na vaření a pečení, ale také do jogurtu či do kaše, tedy bez tepelné úpravy. Já s ní vytvořila výtečné kokosové lívance!


Recept:
- 3 malá vejce
- Špetka soli
- 100 ml mléka (kravské, kokosové či mandlové - volba je na tobě)
- 40 g kokosové mouky
- 20 g vanilkového či kokosového proteinu
- 1 lžička prášku do pečiva
- 3 lžičky jemně namletých ovesných vloček
- Sladidlo dle preferencí
- Ghi nebo kokosový olej na smažení
+ na ozdobení plátky mandlí (či jiné oříšky), kokos, čokoláda nebo ořechový krém

Smíchej vejce, špetku soli a mléko - pořádně těsto vyšlehej! Poté přidej do mouky prášek do pečiva a společně s proteinem a ovesnými vločkami promíchej. Pokud chceš, můžeš přidat ještě březový cukr neboli xylitol. To je sladidlo, které se získává z dutiny a kúry břízy bělokoré. Pro člověka má oproti klasickému cukru mnoho výhod. Například má až o 40 % nižší kalorickou hodnotu a nízký glykemický index. Na první pohled vypadá jako klasický krystalový cukr a také chuť je velmi podobná. Jelikož připravuji jídla i pro diabetika, alternativy klasického cukru v rodině neustále vyhledáváme. Mnoho alternativ má "zvláštní" chuť či divnou konzistenci, nicméně tato se nejvíce podobá tomu "normálnímu" cukru, jak jej všichni známe. A ihned v naší domácnosti našel využití.


Těsto bude poměrně dost husté, tak to mám já ráda, aby se mi snadno tvarovali na pánvi lívance. Pokud chceš těsto spíše "palačinkové", pak přidej více mléka. Poté nech těsto alespoň 20 minut odležet v lednici. Kokos se rád ukládá na spodku mísy, proto průběžně promíchavej při smažení.

Na smažení si připrav ghíčko. Oč se jedná? Jedná se o přepuštěné máslo, které má oproti tomu klasickému hned několik výhod. V první řadě se nepřepaluje, proto je ideální na smažení. Taková sklenice 450 ml ti bez problému vydrží celý rok a nemusíš jej mít ani v lednici. Také má blahodarné účinky pro zdraví člověka (nezvyšuje ani cholesterol). Voní jako pravé máslo, ale chuťově je trošku rozdílné. Je takové více našlehané a jemnější. Při smažení ho stačí skutečně jen malá kapka na začátku a poté již není nutné přidávat. Chuť připravovaného jídla nijak nemění, pouze při smažení příjemně máslově voní! Rozhodně produkt, který se vyplatí mít doma.


Těsto mi vyšlo na 4 středně velké lívance, což je porce ideálně pro dva lidi. Možná se to někomu bude zdát málo, ale lívance vzhledem k vysokému obsahu proteinu a vlákniny nasytí a zaplní žaludek rychlostí blesku. Samy o sobě jsou lívance chuťově nevýrazné (pouze jemná chuť kokosu a proteinu), proto si je ráda ochutím!


Není žádným tajemstvím, že miluji ořechové krémy! Dlouho jsem četla recenze na Lucky Alvin - Arašídy s mléčnou čokoládou, až jsem neodolala a konečně se rozhodla tento produkt odzkoušet. Nechápala jsem se, co na něm lidi mají, vzhledem k tomu, že složení není úplně čisté. Všechno mu však odpouštím, protože tohle máslo je ráj na zemi! Extrémně jemně namleté arašídy v kombinaci se sladkou mléčnou čokoládou pohladí tvé chuťové pohárky. Ke kokosovým lívancům báječně ladí, nicméně ráda si jej dopřeji také jen tak na lžičku.


A jakož to milovník čokolády jsem lívance dozdobila ještě jednou kostičkou BIO RAW Čokoláda Pacari 70%. Tato čokoláda má 50 g a stojí 99 Kč. Již na první pohled vypadá balení luxusně, proto je ideální i jako dárek. Mezi její hlavní benefity patří to, že je vegan, bez lepku, sóji a umělých přísad.


Výsledek byl prostě božský! Tyto lívance jsem rozhodně nedělala naposledy!


Žádné komentáře:

Okomentovat