pátek 31. srpna 2018

RECENZE Únikovka - Loupež v Benátkách

A mám tu pro tebe další tip na hru od Albi! Celá má rodina pečlivě testuje různé deskovky, abych ti je následně mohla (ne)doporučit. Tohle recenzování nás baví, jelikož milujeme hry, milujeme trávit čas pohromadě a vždycky se při tom skvěle pobavíme. Je velká škoda, že se od tohoto stylu zábavy upouští. Nebuď otrokem moderních technologií, užij si zábavu s kamarády offline.

Tentokrát se tedy nebude jednat o deskovou hru, ale o karetní hru. Albi na svém e-shopu nabízí 3 varianty této únikovky. Jedna nese název Zkáza Londýna, druhá Závod s časem a já mám doma Loupež v Benátkách. Každý balíček stojí 269 Kč. Hra je ovšem "na jedno použití". Při druhém kole by to již ztrácelo význam a kouzlo. Nicméně si balíček můžete popůjčovat po celé rodině a to se vyplatí!

Únikové hry stále více nabývají na popularitě. Jedná o takové ty místnosti, kde se necháš s partou kamarádů zavřít a pomocí rébusů, různých hádanek a úkolů se poté snažíš dostat ven v co nejlepším časovém skóre neboli uniknout pryč. Mám pro tebe skvělou zprávu! Pokud se v tvém městě únikovky nenacházejí, nechceš cestovat nebo si všechny dobré již navštívila, představuji ti karetní variaci únikovek!

Nemusíš nikam jezdit, můžeš ji hrát kdekoliv tě napadne. Krabička od hry je malá a lehká, proto ideální na cestování. Vyjeli jste s kamarády na prodloužený víkend na chatu? Tohle může být jedna z aktivit, u které se zabavíte.

Hra je určena pro 1 - 6 hráčů (skutečně se dá hrát i v pouze jednom hráči), doporučuje se věku 12 + a hraje se zhruba hodinu. Při hře procvičíš svou krátkodobou paměť, logické myšlení a nasadíš svižné tempo. K hraní nejsou zapotřebí žádné speciální znalosti, není to vědomostní hra. Postačí mít selský rozum! Nemusíš se však bát, pravidla jsou jednoduchá a pochopí to každý. Hra tě navede.

Stejně jako u klasických únikovek i zde buď vyhrajete všichni, nebo selžete všichni. Nehrajete proti sobě, nejste si navzájem soupeři. Jde především o spolupráci! Ukaž svého týmového ducha. Hra funguje na stejném principu - v průběhu budete řešit různé rébusy. Pokud je vyřešíte, uspějete.

Kapesní hra obsahuje celkem 60 velkých karet. Na každé z nich objevíte se spoluhráči nová pravidla a nové hádanky, hlavolamy, nápovědy… A musíte se naučit také využít předměty, které v průběhu hry najdete. Je potřeba se orientovat v příběhu a mít neustále oči na stopkách. Skutečně je to velmi podobné únikovkám, jaké si můžete prožít.

Po letech v ústraní je váš gang opět pohromadě. Znáte své silné stránky a jste opravdová třída v oboru. Je tu ale výzva, která nebude vůbec lehká a kde každá chyba může celou misi zhatit. Dokážete se vloupat do slavného kasina v Benátkách a ukrást žeton obrovské hodnoty?

Hned při otevření balíčku tě upoutá upozornění, abys nemíchala pořadí karet, nenahlížela do nich a podobně… ztratilo by to pak význam a hru bys nemohla hrát! Ke hře potřebuješ pouze tužku, papír a hodiny (my použili stopky na mobilu). Hru doporučují hrát v klidném prostředí, aby se hráči mohli soustředit a nic nerušilo.

Můžete hrát ve skupince maximálně šesti lidí, jelikož si z počátku hry vybíráte každý jednu z šesti karet, která vám dá krycí jméno a schopnosti. Na výběr jsou 3 ženy a 3 muži. Již tohle rozdělení nás rozesmálo hned z počátku hry.

Karty vás provádějí příběhem, který je napínavý a nikdy nemůžete předpokládat, co se stane. Situace se odehrává v kasinu. Poté řešíte hádanky a následně zapisujete do záznamového archu, zda jste je splnili a za jaký čas. Musím přiznat, že u některých rébusů nám dělalo problém se shodnout na výsledku, některé hádanky byly skutečně zapeklité a museli jsme hodně zapojit hlavičky, abychom na to přišli. Při rébusech je nutné zapojit logické myšlení, ale také intuici a mít tak trochu štěstíčko.

Společně všichni uznáváme, že hru vymyslel génius! Vše je tak promyšlené a dokonalé! Rozhodně doporučuji vyzkoušet. U tohoto se pobavíte a rozhodně nebudete chtít přestat v půli hry.