neděle 1. října 2017

RECENZE Mac rtěnka Please Me

Zhruba před 10 měsíci jsem si pořídila svou první rtěnku od Macu, a to konkrétně finish Cremesheen v odstínu Peach Blossom. Rtěnku jsem si okamžitě oblíbila a stala se jednou z mých nejoblíbenějších. Jelikož je to barva nude/neutrální, je vhodná na denní nošení, na rtech je vysoce komfortní. Rozhodla jsem se tedy vyzkoušet ještě další verze Mac rtěnek, abych je mohla porovnat.


Jelikož matné rtěnky jsou hitem v posledních letech, zvolila jsem právě Mac Matte Lipstick. Cena je 551Kč, což se může zdát někomu za rtěnku přehnané, nicméně někdy se vyplatí za kvalitu si připlatit. Já osobně upřednostňuji kvalitu před kvantitou. Raději méně kvalitních rtěnek, na které se mohu spolehnout, než stovku šuntů.


Obal je klasický, jaký u Mac známe. Malá rtěnka s gramáží 3g ve tvaru náboje. Černý elegantní design, který napovídá, že se jedná o high-end produkt. Zvolila jsem odstín Please Me. Jedná se o neutrální (spíše teplejší) barvu, která pro tmavší typy bude nude a pro světlejší krapet výraznější, ale stále nositelná na den. Velmi těžce se tato barvička popisuje. Má v sobě velkou příměs růžové, krapet hnědé, trošičku fialkové, oranžové i meruňkové. V základu se však jedná o tmavší růžovku. Pro někoho barva alá "mé rty ale lepší".


Ačkoliv jsem zmiňovala, že je to barva na každodenní nošení, tak právě matný efekt ji dodává ten pravý šmrnc a neotřelost. Nebojím se ji vytáhnout ani na večerní party. Musím však konstatovat, že bych neřekla, že je rtěnka skutečně matno-matná, spíše saténová. Ale tolik mi to nevadí.


Většina matných rtěnek má tendence vysušovat, u této se ti to nestane. Na rtech je vysoce komfortní. Po chvíli úplně zapomeneš, že ji na rtech máš. Není potřeba pod ni hydratovat ani používat podkladovou bázi. Díky praktickému tvaru s ní precizně vykreslíš srdíčko rtů. Pigmenovaná je maximálně - stačí jedna vrstva a efekt je na světě. Nezvýrazňuje vrásky ani šupinky. Nerozpíjí se do okrajů rtů.


Bohužel nikdy úplně nezaschne, ale to se dá očekávat spíše u dlouhotrvajících matných rtěnek s leskovým aplikátorem. Tohle není neslíbatelná rtěnka! Pokud nejíš a nepiješ, vydrží ti třeba celý den. Pokud jen něco zobneš, zvládne to. Při větším kalibru však rovnoměrně mizí ze rtů. Mile mě překvapilo, že pokud rtěnku naneseš a poté ji setřeš kapesníkem, rty zůstanou obarvené. Ano, barva se do rtů vpíjí, což je další znak toho, jak kvalitní rtěnka to je. U drogérkové by se ti tohle nestalo.


Podtrženo, sečteno - tahle rtěnka mě nezklamala. Finish Cremesheen je více hydratační, po rtech klouže a rychleji se vytrácí. Výdrž je velmi malá. Zato tato je krapet lepší jak svou konzistencí, tak výdrží a komfortem. Je skvělé mít rtěnku, na kterou se můžeš spolehnout.

A co ty? Vlastníš nějakou rtěnku od Macu? Jakou s ní máš zkušenost?

Žádné komentáře:

Okomentovat