pátek 27. října 2017

RECENZE Tajemné cesty parfémů od Cristiny Caboniové

19. října 2017 byl vydán román Tajemné cesty parfémů, jehož partnerem je Notino.cz. Jedná se o nový rozměr čtení, jelikož v knize se nacházejí vzorky pěti vůní. Nejedná se tedy pouze o čtenářský požitek, ale naši představivost umocňují ještě vůně, kolem kterých se točí celá kniha.

Kniha mě na první pohled okouzlila svou půvabnou obálkou. Říká se "nesuď knihu podle obalu", ovšem tohle mě uchvátilo. Notino mi navíc zaslalo i slevový kód (10 % sleva) na nákup na jejich e-shopu!


Anotace knihy:

Název: Tajemné cesty parfémů
Autorka: Cristina Caboniová (přeložila Hana Voráčková)
Žánr: beletrie (román)
Počet stran: 376
Věková kategorie: knihu bych doporučila ženám 12+ (myslím si, že osloví velkou masu lidí i různé věkové kategorie)

Stručný obsah knihy:

Hlavní hrdinkou je Elena Rossiniová (26let). Po boku ji vždy stojí její nejlepší kamarádka Monique. Elena se vzpamatovává z rozchodu s jejím bývalým přítelem Matteem, který ji ulítl za jinou ženou. Elena bývala parfemářka, ovšem její EX ji donutil parfumerii zavřít a společně pracovali v restauraci. Nyní nemá Elena ani přítele, ani práci. Monie ji nabádá, aby opět vešla do světa vůní. Sama pracuje ve velké firmě a je také parfémařka - studovaly s Elenou stejnou školu. Pro Elenu jsou vůně citovou záležitostí. Retrospektivně v knize vzpomíná na její nelehké dětství. Vychovávala ji babička, ačkoliv o matku nepřišla. K babičce vzhlíží - ta ji naučila umět vnímat vůně.
Monie dává padáka ve firmě Narciss, což je největší prodejna vůní v Paříži. Řediteluje zde její bývalý přítel Jacques Montier, s kterým není k vydržení. Během toho se Elena ve Florencii snaží vyřešit svou nezaměstnanost. Uvažuje o tom, že si otevře obchod. Nakonec se Monie podaří Elenu přesvědčit a ta se vydává do Paříže na pohovor do Narciss. Je přijata, pracuje v laboratoři a navíc má nový byt. Začíná nová kapitola jejího života. Do příběhu vstupují i nové postavy, z nichž nejdůležitější je Cail. Ten pozve Elenu na rande a netrvá dlouho a sblíží se. Cail je pohledný, chytrý, vtipný a pracuje jako šlechtic květin, což se nápadně podobá povolání Eleny.
Přichází však obrovský zvrat celé knihy! Tento moment změní Eleně celý život. Co se stane? To ti ale neprozradím. Nejen že Jacques je zasnouben a přesto usiluje o Monique, jeho zákeřnost sahá mnohem dále a věř, že Eleně se to líbit rozhodně nebude. A co bude dál? Řeší problém s nejistou budoucností… a jak se k této situaci postaví Cail? Bude se Elena muset přestěhovat zpátky do Florencie? Jak vyřeší finanční krizi? Splní si někdy svůj sen a otevře si uměleckou parfumerii? To se dozvíš, pokud si knihu sama přečteš!

Moje vlastní hodnocení knihy

Kniha je psána er-formou. Opravdu mě fascinovalo, jak autorka dokáže trefně popsat každičkou vůni, která se kolem ní line (například vůni domu, obchodu…). Vůně je důležitá součást mezilidských vztahů. Popisovat vůně je nelehké a sama vidím, jak těžké to je, když parfémy recenzuji. Autorka tento úkol splnila na jedničku. Kniha se četla velmi rychle. Když jsem se do ní začetla, nemohla jsem přestat. Měla jsem ji přečtenou asi za týden. Je to oddechová kniha, nad kterou nemusíš nijak přehnaně přemýšlet. Zrelaxuješ se u ní po náročném dni. Zpočátku se mi zdála kniha nezáživná, ovšem poté nastaly zvraty a momenty rozhodování a tím si mě kniha získala. Některé situace jsem opravdu nečekala!

Knihu si můžeš objednat na www.jota.cz <<<

Žádné komentáře:

Okomentovat