středa 3. května 2017

ROZHOVOR s Terry Makeup Tutorials!

O poskytnutí rozhovoru jsem požádala youtuberku Terry z kanálu Terry Makeup Tutorials. Ta se blíží počtem odběratelů ke krásným 50 tisícům. Je to krásná žena, která se umí nalíčit a své zkušenosti předává dál. Já se ptala jak na osobní život, tak na ten youtuberský, tak doufám, že tě rozhovor s ní zaujme.
1. Mohla by ses pro začátek čtenářům lehce představit. Jak se jmenuješ? Kolik je ti let? Jaká je tvá práce? Jak dlouho již natáčíš a jak bys charakterizovala tvou tvorbu na youtube.com?
Jmenuji se Tereza, je mi 26 let a jsem momentálně na mateřské "dovolené". Na youtube natáčím už od roku 2011, ale intenzivně natáčím od února 2015. Na kanále Terry Makeup Tutorials se snažím natáčet tutoriály, kde je každý krok důkladně vysvětlený. Sama jsem se vše naučila z videí, takže vím, jak je těžké se něco naučit, když jsou kroky nedostatečně vysvětlené. Chci být takovou pomyslnou rukou každé mé odběratelky a pomoct jí se naučit se hezky líčit.

2. Co byl ten prvotní impuls, který tě nakopl začít natáčet videa na youtube?
Fascinovalo mě, že se na youtube můžou natáčet videa o líčení, tehdy to nebylo nijak profláklé, a jelikož to vypadalo zajímavě a snadně, tak jsem si řekla, že to taky zkusím.

3. Koho z české youtube scény sleduješ (ať už youtuberky či youtubery)? A kdo je ti ze všech youtuberů a youtuberek nejblíž v reálném životě?
Z české scény sleduji pár lidí, protože je mi bližší americká tvorba, ale koho sleduju opravdu pravidelně je Patricie Nespurki, Lilian Voss a Not so funny Any. Nejblíže je mi Markéta Venená, Not so funny Any a Lilian Voss. S prvními dvěma se znám osobně a mám je ráda a s Lil si zatím jen píšeme, ale rozumíme si.

4. Koho naopak nesleduješ a můžeš o něm říci, že tě na youtube scéně zklamal svým chováním nebo tvorbou?
Bohužel mě svým chováním zklamala Petra Lovely Hair.

5. Sleduješ na youtube případné youtube wars (nahé fotky, hádky…)? Jaký je tvůj názor na tyto kauzy?

Youtube wars nijak důkladně nesleduji, ale kouknu se, co se zase děje, když na mě bafne na youtube video s dalším skandálem. Upřímně jsem na to vyřizování účtů přes videa nebo vytáhování nahých fotek opravdu alergická. Upadá kvůli tomu celá česká youtube scéna.

6. Velmi aktuálním tématem jsou také sponzorovaná videa a spolupráce. Proto mám takovou záludnou otázku: Kdyby ti firma nabídla 20 000Kč, že zpropaguješ výrobek, který ti nevyhovuje a na kameru jej vychválíš. Vzala bys tuto nabídku? Jak vysoká peněžní hranice by to musela být?
I když mi to asi většina nebude věřit, tak bych takovou nabídku opravdu nepřijala. Lidé nejsou hloupí a dřív nebo později poznají, že z nich děláte blbce. Takovou nabídku bych přijala v případě kdybychom na tom byli finančně hodně špatně a tohle by pro mě a mou rodinu byla záchrana.

7. Jak tvůj manžel snáší to, že natáčíš videa? Není mu nepříjemné, že vystavuješ na veřejnosti vaši domácnost a dítě?
Manžel mě v natáčení podporuje. Jen mu jsou nepříjemná videa, kdy si musí sednout před kameru a něco dělat. Překousl My husband does my makeup, ale další podobná už nechce a ani ho nenutím.

8. V minulosti jsi pracovala v Macu, hodláš se do práce po mateřské zase vrátit? Plánuješ zůstat v oboru?

Určitě chci zůstat v oboru, protože mě to baví, ale do MAC se vracet určitě nebudu a kam jinam půjdu, je zatím ne hvězdách.

9. Jak reaguješ, když někdo kritizuje tvoje líčící umění, i přestože máš velké zkušenosti a jsi v tomto profesionálka? Snášíš dobře kritiku?
Já jsem naopak za každý feedback. Já své chyby nevidím, ale ostatní ano a tak je dobré, když Vás lidi na to upozorní a Vy tak můžete vědět, kde zabrat nebo ubrat. Neříkám, že nad každou kritikou jásám, ale jsem spíš ráda, že jsou lidé objektivní a nechválí mě jen proto, že jsem Terry, ale že mi tím pomáhají pracovat na svých chybách, které já nevidím a všimnu si jich právě až díky jejich upozornění. Naopak reakce typu "jsi zmalovaná" nebo "to je hnusný" neberu jako feedback, protože mi to nic nedá.

10. Máš nějaký cíl na youtube? Např.: počet odběratelů nebo firmy, s kterými bys chtěla spolupracovat? Závidíš youtuberům/youtuberkám, kteří mají třeba půl milionu odběratelů nebo jsi raději "menší" youtuberka?

Můj cíl je dostáhnout 100 000 odběratelů a vlastnit silver button a pokud by to bylo možné, tak se i youtubem živit, protože co je lepší než když se Váš koníček stane Vaší prací? Svým kolegům nijak nezávidím. Spíš je obdivuji, protože zaujmout tak obrovské množství lidí je vážně úžasné.

Je něco, co bys chtěla našim čtenářům vzkázat?
Děkuji, že jsem mohla rozhovor poskytnout. Čtenářům bych ráda vzkázala, že pokud mají nějaký sen, tak ať si jdou za ním i když mají lidi řeči. Pořád slýchám, že youtubeřina je blbost, ale já jsem s tím spokojená a jen tak toho nenechám jen proto, že se to někomu nezdá.


Žádné komentáře:

Okomentovat