středa 3. května 2017

ROZHOVOR s youtuberkou Hanou B.!

Youtuberka Hana B. se může pochlubit číslem 25 tisíc odběratelů. Nepatří sice mezi naše nejznámější youtuberky, ale v malém českém youtube rybníčku si již vybudovala své jméno a její sledovatelé ji milují! Jelikož i já patřím mezi fanynky Hanky, rozhodla jsem se ji vyzpovídat. Zajímaly mě otázky týkající se youtube ale i osobního života.


1. Mohla by ses pro začátek čtenářům lehce představit. Jak se jmenuješ? Kolik je ti let? Jaký obor studuješ? Jak dlouho již natáčíš a jak bys charakterizovala tvou tvorbu na youtube.com?
Jmenuji se Hana, momentálně studuji obor Ekonomická žurnalistika a letos mi bylo 22 let. Své první video jsem vydala na jaře roku 2012 a v začátcích jsem se hlavně orientovala na beauty sféru, převážně kosmetická videa. Dnes se snažím, aby byl můj kanál rozmanitější, a kosmetice se už nevěnuji jako dříve. Snažím se najít svůj nový směr.

2. Co byl ten prvotní impuls, který tě nakopl začít natáčet videa na youtube?
Ve druhém ročníku na střední škole jsem se začala více zajímat o kosmetiku a objevila jsem pár videí na Youtube, kde holky jako já ukazovaly, jak se líčit a recenzovaly různé produkty. Díky nim jsem té vášni propadla ještě více a pohrávala jsem si s myšlenkou, že bych mohla také zkusit natáčet. Díky mému tehdejšímu příteli, který mě v tom nadšeně podpořil, jsem se nakonec odhodlala a vzniklo mé první video.

3. Některá tvá videa jsou ryze beauty, ale sem tam se objeví i nějaké to video z osobního života. Nějaké, kde se lidem svěřuješ např. s depresemi. Není ti nepříjemné se takto otevírat veřejnosti? Nebojíš se, co tomu řeknou sledovatelé?
Natočit tak osobní a intimní video, jako bylo to o úzkostech, nebylo zvlášť jednoduché. Spíše nebylo jednoduché se k tomu odhodlat, protože sedět sám před kamerou a svěřovat se, když před vámi nikdo reálně nesedí a neposlouchá už tak těžké není. Před každým podobným videem řeším, jestli je to správné svěřovat se cizím lidem s tak niterními věcmi, které by i někteří mohli využít proti mně a zároveň se tak odhalit i lidem, kteří mě znají v reálném životě, ale podobné informace o mně neví. Ten hlavní důvod, proč jsem se nakonec k takovým videím odhodlala, byl, že pokud by má zkušenost mohla pomoci aspoň jednomu člověku, tak to za to stálo. Jsem moc ráda za to, že reakce na taková videa na mém kanále byla úžasná a do dnes mi chodí emaily, soukromé zprávy a komentáře od lidí, kteří se setkali se stejnými problémy.

4. Jak reagovalo tvé okolí, když zjistilo, že natáčíš videa? A jak to kamarádi/rodina berou nyní?
Musím se přiznat, že začátky nijak idylické nebyly a mému okolí trvalo docela dlouho, než celou situaci s natáčením videí vstřebalo. Kromě mého bývalého přítele, který mi hodně pomohl, jsem se spíše setkala s posměšky od spolužáků ze střední školy a rodina byla více než vyvedená z míry. Když se doma provalilo mé natáčení, tak nedokázali pochopit, proč se vystavuji veřejně na internetu a padly i nějaké věty o exhibicionismu. Po pár dlouhých a nepříjemných rozhovorech jsme se pochopili a došlo mi, že se o mě hlavně bojí. Báli se, abych nezveřejňovala informace, které by mohly být nebezpečné, jako místo bydliště a podobné a nic se mi nestalo. Dnes už se mé natáčení doma i mezi kamarády bere jako normální věc a spíše se setkávám s kladnými ohlasy a podporou.

5. Sleduješ případné youtube wars nebo se naprosto od veškeré "negativity" distancuješ? A zároveň jsi ráda, že jsi ještě taková "menší" youtuberka.
Bohužel, distancovat se od negativity a youtube afér není dost dobře možné. Pokud je na youtube kvůli něčemu poprask je to všude, na Facebooku, na různých fórech, ostatní youtubeři dělají videoreakce, nedá se tomu vyhnout. Většinou jsem v roli diváka, který se s celou věcí zběžně seznámí, ale aktivně se nezapojuje. A ano jsem moc ráda, že se na mě nikdy nesoustředila velká vlna negace ze strany sledovatelů nebo jiných youtuberů a nejsem žádným terčem, tématem, nad kterým by se na internetu spekulovalo.

6. Velmi aktuálním tématem jsou také sponzorovaná videa a spolupráce. Proto mám takovou záludnou otázku: Kdyby ti firma nabídla 20 000Kč, že zpropaguješ výrobek, který ti nevyhovuje a na kameru jej vychválíš. Vzala bys tuto nabídku? Jak vysoká peněžní hranice by to musela být?
Nabídka tolika peněz za vychválení produktu ve videu je lákavá a jsou to relativně snadno vydělané peníze, ale nevzala bych ji. Celá má skromně řečeno kariéra stojí na lidech, kteří mě sledují a svým způsobem mi důvěřují. Všechny spolupráce, které jsem měla možnost uzavřít, mohly vzniknout jen díky mým sledovatelům. Lhaní jim by znamenalo, že už by mi dále nemohli věřit. Proč by se pak na mě dívali? Řekla bych, že třeba půl milionu je milá částka, nad kterou bych vážně popřemýšlela =D

7. Přišla ti někdy nějaká opravdu kuriózní nabídka ke spolupráci?
Díky bohu mi zatím žádná tak moc peprná nabídka nepřišla, ale chodí mi nabídky na rozmanitý sortiment začínaje od erotického prádla, barev na ochlupení a konče třeba světly na kolo. U některých emailů ohledně spoluprací se dost bavím.

8. Máš nějaký cíl na youtube? Např.: počet odběratelů nebo firmy, s kterými bys chtěla spolupracovat? Závidíš youtuberům/youtuberkám, kteří mají třeba půl milionu odběratelů?

Teď konkrétně asi žádný hlavní cíl, za kterým bych se hnala, nemám. Je pravda, že bych jednou moc ráda dosáhla té magické hranice sto tisíce odběratelů, ale myslím, že pokud se začne člověk příliš zaměřovat na čísla a statistiky, tak se vytrácí ta zábava a na videích to pak jde poznat. Je úžasné, že jsou youtubeři, kteří mají půl milionu, miliony odběratelů a uživí se jen pomocí točení videí, ale s velkým publikem roste míra negativity, která se na vás soustřeďuje, a o to bych nestála.

9. A na závěr jedna klasická otázka: Kde se vidíš za pár let? Jaké je tvé vysněné povolání a doufáš třeba, že ti youtube zůstane a budeš se jím jednou regulérně živit?

Sama sebe bych za pár let ráda viděla při práci v novinách nebo rozhlase, tak či tak bych chtěla pracovat někde kolem médií. Jsem hodně přelétavý člověk a mým vysněným povoláním už byla psycholožka, historička, fotografka, dokumentaristka, spisovatelka. Radši se teď držím okruhu médií a uvidím, kde nakonec skončím. U Youtube bych moc ráda dále zůstala, ale nemyslím si, že by se z toho mohlo stát mé povolání. Přece jen bych musela raketově posunout své zázemí, počet sledovatelů apod.

Žádné komentáře:

Okomentovat