středa 3. května 2017

ROZHOVOR s youtuberkou Lilian Voss!

S žádostí o rozhovor jsem oslovila youtuberku, která se sice nepatří mezi nejslavnější v našem českém youtube rybníčku, ale za to patří mezi nejvýraznější osobnosti. Dostala se do podvědomí lidí díky videím, kde se nebojí říci svůj vlastní názor.


1. Mohla by ses pro začátek čtenářům, kteří tě ještě neznají, představit? Kdo je vlastně ta Lilian Voss?
Jmenuju se Martina (příjmení si ponechám, dokud se samo neproflákne) a natáčím videa na youtube. Je mi 27 let, žiju v Praze se svým přítelem, dvěma psy a jedním pavoukem. V současné době ani nestuduju ani nepracuju. Mí stálí diváci ví, že to je díky psychickým problémům, o kterých jsem natočila celou sérii videí. Pseudonym Lilian Voss jsem si vybrala podle jednoho charakteru z mé oblíbené hry - World of Warcraft.

2. Samozřejmě styl tvých videí se musí často potýkat s negativními ohlasy, kdy se ozývají fanynky youtuberek/youtuberů, do kterých se "pouštíš". Co bys odpověděla na komentáře, které vykřikují, že jsi blázen a měla by ses raději starat o svůj život a ne fungovat jako špinavý bulvár?
Mě tyhle lidi baví. Samozřejmě, že občas už je otrava, když taková reakce přijde. Jak se říká, stokrát nic umořilo vola. Ale tohle je klasickej případ, kdy lidi nemají argumenty, a tak používají to, co je zrovna po ruce. Že jsem blázen, říkám vlastně i sama. Když jsem natáčela videa do "třináctky" (13. komnata), věděla jsem, že mi někteří lidi budou nadávat do bláznů a nebudou mě chtít brát vážně. Člověk na youtube fakt nemůže mít ty iluze, že ho každý bude mít rád a bude reagovat inteligentně. Takže to vůbec neřeším. Občas si lidi myslí, že když je tyhle věci nepotkaly, tak jsou z obliga, ale to, co mně, se může stát opravdu každému. Druhá věc je ta s bulvárem a staráním se o vlastní život. Nepovažuji se vyloženě za bulvár, reaguju na věci, které se staly… na videa, která jsou natočená. Takže vše, co říkám, mám podložený, nebo zmíním, že je to "jen můj názor". Starání se sama o sebe a natáčení na youtube se nevylučuje. Kromě toho, já můžu říct o těch lidech, co koukají na youtube, to samé. Neměli by se raději starat o svůj život a nechat youtube youtubem? Neměli by se vykašlat na komentování videí jedný holky, kterou vlastně opovrhují? Neměli by se raději starat sami o sebe místo toho, aby se zastávali youtuberů, kteří to mnohdy ani neoceňují? Kdo má méně svůj vlastní život… já, když produkuju videa, nebo oni, když je sledují a ještě je mají potřebu komentovat, když je tak štvou? Lidé si většinou neuvědomí, že to, co mi říkají, se dá aplikovat i na ně. Stejně, jako když youtuber říká, že negativní názory píší jen lidé bez vlastního života, nešťastní lidé atp. Ti, kteří jsou šťastní, a bezmezně je obdivují, ten život mají? Když říkají, že pokud se lidem na videích něco nelíbí, tak na ně přece nemusí koukat, opět sám youtuber přece zase nemusí ty komentáře číst. V obou případech je to absurdní.

3. Ačkoliv jsi "Drzá Lilian" objevují se i youtuberky/youtubeři, kteří tě v tvé tvorbě podporují a dali ti odběr? Můžeš konkrétně jmenovat.
Já bych tyhle dvě věci trochu odlišila. Jsou slavnější youtubeři, kteří mi dali odběr, a jsou youtubeři, kteří mě podporují. Odběr mám třeba od Shopaholic Nicol, Teri Blitzen, PeeetaaaTv, Terry Make-up Tutorials, Makyna016, Kate Wednesday, Hana B., Pstruh103, Kassenka, Beautylife by Aja… Podporu cítím ale jen od některých z nich… např. od Terry Make-up Tutorials, Kate Wednesday, Hany B., Pstruha, Beautylife by Aja, Kassenky… To jsou lidi, kteří mě podpořili třeba ve svém videu, píšou si se mnou, nebo mi napíšou nějaký komentář pod video. Ti ostatní spíš tak šmírujou, pokud vím.

4. Existují na české youtube scéně tzv. youtuberky či youtubeři bez chybičky? Youtuberky/youtubeři, které ráda sleduješ, podporuješ je a věříš, že by tě nikdy nezklamali(y)?
Abych pravdu řekla, jsem člověk, který v tomhle nevěří téměř nikomu, a už vůbec ne na youtube scéně. Pokud bych někoho z nich znala i osobně, tak se o tom můžeme bavit, ale takhle si iluze opravdu nedělám. Jediná youtuberka, které v tomhle, dá se říct, opravdu věřím i na té lidské úrovni, je Kassenka. Z ní mám dobrý pocit.

5. Které youtubery/youtuberky naopak považuješ za nejfalešnější, nejzaprodanější a opravdu je nemůžeš vystát?
Nejfalešnější a nejzaprodanější je podle mého názoru Petralovelyhair, Stejk, Jirka Král, Svět podle Lu (tam bych dala spíš jen tu faleš), v poslední době Mamalifestyle, Nici Koderová, Beauty by Katty, DenisTv. Toho jsem dřív mívala ráda, ale už mi nepřipadá jako ten sympatickej skromnej kluk. Shopaholic Nicol už mi taky nepřijde to, co bývala. Našli by se určitě i další, ale tohle jsou lidi, které mám pořád v hledáčku.

6. Jestliže ti není někdo sympatický (můžu například zmínit Petru Lovely Hair), často dochází otázky typu: Tak proč ji vlastně sleduješ, když se ti její tvorba nelíbí a jako osobnost je ti otravná?
Lidi na jednu stranu nechápou, proč ji sleduju, když ji nemám ráda, ale opět, na tu druhou dělají to samé - sledujou mě. Není to jen případ fanoušků, ale i některých youtuberů. Člověk rád sleduje lidi z recese, má rád kontroverzi a já nejsem výjimka. K tomu jsou tu v mém případě i investigativní důvody. Lidé se mě často ptají na mé názory na youtubery i různé věci z dalších odvětví, tak musím mít přehled, když to tak řeknu. A přiznávám, že mě většinou baví koukat spíš na ty kontroverznější lidi. Je to prostě zábava.

7. Netajíš se tím, že trpíš na psychické nemoci. Nebála ses zprvu takto otevřít veřejnosti a odhalit všechny tvé "vady" a nemoci? Přece jen internet dokáže být krutý a nemilosrdný. Proč ses tedy rozhodla natočit i takto osobní videa? Tví odpůrci pak mohou operovat s tím, že jsi psychopat, což jim nahrává do karet.
Otevřít jsem se vůbec nebála. Prošla jsem si opravdu ošklivými stavy a dodneška bohužel procházím, takže to, že by mi někdo napsal negativní komentář, mě fakt trápilo nejméně. Byla jsem ve stavu euforie, kdy jsem byla ráda, že jsem "přežila", a takovéhle věci mi byly opravdu jedno. Chtěla jsem hlavně pomoct těm, kteří by tyhle informace mohli potřebovat. A když už zmiňuješ krutost a nemilosrdnost internetu, tak právě kvůli té je lepší tyhle stránky odhalit rovnou. Lidé u mně ví, na čem jsou. Mohou si mě oblíbit, nemusí. Ale nestane se mi, že by tohle někdy vyplavalo na povrch a někdo z toho dělal haló. Jinak bych vůbec neřekla, že tohle mým odpůrcům nahrává do karet, spíše naopak. Pokud říkají takovéhle věci, já mám ušetřenou práci, protože ze sebe udělali hlupáky sami.

8. Někteří tví sledovatelé ti hodně mluví do života a ptají se např.: jestli ti není blbé brát peníze od přítele? Kdy už se konečně rozhodneš pracovat nebo studovat? Jak je možné, že i přes psychické nemoci dokážeš ve vlogách ve společnosti normálně fungovat? Brání ti psychika občas i natáčet videa?
Já si myslím, že je na každém, jak si ten život zařídí. Hlavní je, aby to vyhovovalo mně a mému okolí. Každý si od někoho bere peníze… někdo od zaměstnavatele, já od přítele. To byl samozřejmě trochu blbý příměr, ale několikrát jsem říkala, že mu s určitými věcmi pomáhám a ostatní to fakt nemusí zajímat. Nebo tedy zajímat možná ano, ale to je tak všechno. Youtube už by mi vydělávat mohl, nabídky jsem dostala, takže je nejspíš přijmu. Zatím mi ale odměnou byly jen věci ze spoluprací. Moje psychika mi v natáčení videí brání prakticky pořád. Kdybych byla v pohodě, měla bych daleko pestřejší a častější tvorbu. Někdy tři dny proležím, pak si řeknu, že se musím sebrat a něco natočit, když už jsem se na to dala, dotočím video a dál mi není dobře. Někdy se prostě zapře ta Lilian Voss ve mně a říká si: "Lepší dělat něco, než nic." Ve vlogách funguju a nefunguju. Většinou se dopravuju autem, do restaurace chodím se sebezapřením anebo za pomoci nějakých uklidňujících prášků. Bývá to podle nálady. Špatná nálada - panika, deprese. Dobrá nálada - zmírněné příznaky. Zkrátka, ono to možná vypadá, jak je to v pohodě, ale spíš se v tomhle ohledu dokážu trochu přetvařovat. Bude to znít trochu pateticky, ale přes hledáček kamery se na ten svět koukám s menším strachem.

9. Co bys chtěla na youtube dokázat? Máš nějaký svůj cíl/sen, kterého chceš dosáhnout? Kde se vidíš za pár let?
Mám sen asi jako každý youtuber - 100 000 odběratelů a youtube button. Mít doma něco, co by mi připomínalo, že v rámci youtube jsem něco dokázala. Za pár let se vidím v nějakém hezkém příměstském baráčku, s psiskama a pokud možno v klidu s malým capartem.

10. Je něco co bys ráda vzkázala čtenářům?
Rada na závěr? Nevěřte všemu, co youtubeři říkají, radši to dělte dvěma. Vaši kamarádi to opravdu nejsou.

1 komentář:

  1. Takovou zlou krá.. která,sbírá celej den drby a nechá si za to platit,jsem dlouho neviděla…

    OdpovědětVymazat